Concept voorwaarden. 10092020
Verkoopvoorwaarden DKW Club Nederland. Betreffen zowel DKW Magazijnverkopen als DKW Clubwinkelverkopen.
Het magazijn van de DKW Club Nederland kent twee locaties: een voor auto- en motorfietsonderdelen in Ruinerwold en een voor bromfietsonderdelen in Helmond. Elk magazijn heeft een contactpersoon, die zelf bepaalt wanneer en op welke manier hij door leden benaderd kan worden. De prijzen en de verkoopcondities (o.a. verzendmogelijkheden en -kosten) worden door de magazijnmedewerkers bepaald. Op basis waarvan? Op basis van werkelijke kosten? Verpakking en verzendkosten? Gestandaardiseerde kosten? En hoe handelen met verzenden naar buitenland? Verzendkosten vooraf opvragen en vooraf laten betalen?
Er zijn wat spelregels, die gelden voor leden, verkopen, magazijnmedewerkers en inkoop.
Leden en het magazijn
- Onderdelen worden alleen aan leden van de DKW Club Nederland verkocht.
- Leden dienen zich in het magazijn op verzoek van de medewerkers te legitimeren middels hun lidmaatschapskaart en een geldig ID.
- Onderdelen kunnen van tevoren gereserveerd worden. Bij bezoek aan het magazijn kunnen de onderdelen vervolgens beoordeeld en al dan niet gekocht worden.
- Leden dienen zich vóór aankoop te vergewissen van deugdelijkheid en geschiktheid van de onderdelen in het magazijn.
- Aangekochte onderdelen dienen direct of vooraf te worden betaald, bij voorkeur met pinbetaling of overboeking.
- En aankoop via internet of verzenden? Vooraf betalen.
- Aankopen via de website is alleen toegestaan voor leden. Dit wordt gecontroleerd.
Garantiebepalingen en teruggaverecht
- Op gebruikte onderdelen wordt geen garantie verleend. Ook kunnen zij niet aan het magazijn teruggegeven worden.
- Op New Old Stock onderdelen wordt geen garantie verleend. Deze onderdelen kunnen wel binnen een maand na aankoop, tegen overlegging van de aankoopbon, teruggegeven worden aan het magazijn. De aankoopprijs wordt dan vergoed, niet de eventuele verzendkosten.
- Op nieuw gefabriceerde onderdelen verleent het magazijn geen garantie. Een eventuele garantie kan wel door de oorspronkelijke fabrikant of leverancier verleend worden. Deze onderdelen kunnen wel binnen een maand na aankoop, tegen overlegging van de aankoopbon, teruggegeven worden aan het magazijn. De aankoopprijs wordt dan vergoed, niet de eventuele verzendkosten.
- Hoe kijken we aan tegen pasvorm, vergissingen in type-toepasbaarheid?
- Garantie vervalt indien het onderdeel in andere producten zijn verwerkt.
- Wat doen we met garantie? Onderdeel vervangen? Niet verplicht geld terug te geven.
Magazijnmedewerkers
- Magazijnmedewerkers hebben geen commercieel belang in de club.
- Alle in- en verkopen worden direct geboekt in het boekingssysteem, waardoor de financiële stand van zaken immer actueel is.
- Kasgeld en contante betalingsmogelijkheden worden zo veel mogelijk beperkt.
Inkoop van onderdelen
- De magazijnmedewerkers bepalen zelf wie van hen onderdelen kunnen inkopen.
- Het magazijn kan zelfstandig beslissen over afzonderlijke onderdelen aankopen tot € 2.500,00. Bij aankopen boven € 2.500,00, maar tot € 5.000,00, is de goedkeuring van de penningmeester noodzakelijk. Bij aankopen boven € 5.000,00, maar tot € 10.000,00, is de goedkeuring van het bestuur vereist. Boven € 10.000,00 is goedkeuring van de algemene ledenvergadering verplicht. De algemene ledenvergadering is gerechtigd dit maximumbedrag aan te passen. Het kasgeld van het magazijn zal niet meer bedragen dan hun bevoegdheid (€ 5.000,00). Dit vind ik een veel te groot bedrag. Kan dat veel minder zijn? Het meerdere zal overgemaakt worden naar de clubkas (penningmeester). Het bestuur kan op elk moment beslissen om het kasgeld van een commissie aan te vullen.
Bij twijfelgevallen en onduidelijkheden over in- en verkopen van onderdelen en over de toepassing van de richtlijnen beslissen de magazijnmedewerkers. Ook mogen zij in uitzonderlijke gevallen afwijken van hetgeen hierboven bepaald is. Conflicten tussen leden en magazijn, die niet zelf kunnen worden opgelost, worden voorgelegd aan het bestuur.
Betalingsmogelijkheden.
Verloten van zeldzame onderdelen.?
Verkopen bij opbod? Nee.
Hoe aanbieden aan de leden wanneer zeldzame onderdelen in het magazijn komen?
(alle leden kans? Periode beschikbaar? Forum? Magazijnpagina website? Nieuwsbrief?
Alleen onderdelen kopen voor DKW’s die een lid heeft? Te controleren aan de voertuigenlijst?
In alle gevallen of alleen bij bijzondere en zelfdzame onderdelen?
Risico van verzenden? Altijd bij de koper. Altijd standaard verzending. Tenzij: Als koper andere voorwaar wil (bv verzekeren of aangetekend) kan dat tegen de geldende meerkosten. De keuze van de partij die de verzending verzorgt ligt bij het magazijn.
Leveringen dienen direct door de koper op hoeveelheid en beschadiging te worden gecontroleerd.
Bij aankopen in het magazijn dient dit ter plaatse gedaan te worden. Bij levering middels verzending dienen gebreken binnen 24 uur na ontvangst gemeld te worden. Retourzendingen dienen binnen 15 dagen te gebeuren. Indien geen tijdige melding wordt gedaan of de retourzending te laat wordt verzonden vervalt het recht op reclamatie.,
Eigendomsvoorbehoud in geval van aankoop op rekenen?
Aansprakelijkheid: Wij sluiten elke aansprakelijkheid uit voor alle schade, hoe deze schade ook is ontstaan .